Тема: Розподільна властивість множення.
Мета: Ознайомити учнів з формулюванням і застосуванням розподільної властивості
множення та запису її в загальному вигляді. Розвивати аналітичне мислення.
Хід уроку.
I.
Організація навчального процесу.
II.
Актуалізація опорних знань.
1. Виконай множення.

2. Обчислити зручним способом:
25*178*4;
2*387*5;
4*217*5;
4*25*7;
-
Який закон множення використав?
-
Сформулюй сполучний закон множення.
-
Виразіть формулою сполучний закон множення.
-
Який закон множення ви ще знаєте?
-
Сформулювати переставний закон множення.
-
Виразіть формулою переставний закон множення. Наведіть приклад.
3.Спростити вираз:
а) 6*7*х;
б) 8*а*4;
в) 9*у*3;
г) 10*7*z;
д) 5*(а-в)*4;
у) 6*(х + у)*9.
4. Скласти вирази:
5
|
в
|
(а+у)
|
|
7
|
.
|
.
|
|
Х
|
.
|
.
|
|
(3-а)
|
.
|
.
|
.
|
7*в; 7*(а+у); х*5; х*(а+у);
(3-а)*5; в*(3-а); (а+у)*(3-а).
В цей час двоє учнів працює на
дошці з картками:
Картка № 1.
1) Запиши переставний закон
множення. Наведи приклад.
2) Спрости вираз: 7*х*9=63*х
3) Розв’яжи рівняння:
(х - 43) + 527 = 1249
х – 43 = 1249 – 527
х – 43 = 722
х = 722 + 43
х = 765
Картка № 2.
1) Запиши сполучний закон множення.
Наведи приклад.
2) Спрости вираз: 6 * у * 7 = 42 * у
3) Розв’яжи рівняння:
729 – (а + 243) = 458
а + 243 = 729 – 458
а + 243 = 271
а = 271 - 243
а = 28
Два учні-експерти перевіряють
правильність виконання завдань і виставляють оцінки.
III. Мотивація навчальної
діяльності.( Презинтація додається)
Подивіться, діти, на дошку.
Сьогодні до нас на урок завітали Ваші друзі з відомого мультфільму: кіт
Матроскін, пес Шарік, які живуть в прекрасному будинку і в гості до них завітав
їх товариш д.Федір.
-
Як Ви думаєте він вихований?
-
Що він повинен зробити одразу, коли прийшов?
-
Привітатися до кожного з друзів.
Так і в математиці, якщо ми
уявимо на місці друзів суму або різницю двох чисел а і в, а на місці д.Федір
число с, то отримаємо математичний
закон множення, а саме Розподільний закон множення.
IV.Пояснення нового матеріалу.
Записуємо тему сьогоднішнього
уроку.
1). Обчисліть (усно) вчитель
робить запис на дошці.
49 * 7 = (40 + 7) * 9 = 360 + 63
= 423
37 * 8 = (30 + 7) * 8 = 240 + 56
= 306
74 * 28
2). Запис розподільного закону
множення. (Приймається малюнок і на дошці залишається)
с * (а + в) = с
* а + в * с
|
Відносно
додавання
с * (а – в) = с * а – в * с
|
Відносно
віднімання
Перевіримо справедливість даного закону множення.
I варіант обчислює
с * (а - в), якщо а = 14, в = 6, с = 4
4 * (14 - 4) = 4 * 10 = 40
II варіант обчислює
а * с – в * с, якщо а = 14, в = 6, с = 4
4 * 14 – 6 * 4 = 64 – 24 = 40
Висновок: формула правильна.
3). Відкриваємо підручник ст.74 п. 35. знайти і зачитати
формулювання розподільного закону множення.
4). Аналогічно можна вивести розподільний закон множення
і для ділення
(а + в) : с = а : с + в : с
|
(а - в) : с = а : с - в : с
|
Наприклад:
№ 1. 736 : 8 = (720 + 16) : 8 = 90 + 2 = 92
№2. 468 : 12 = (480 - 12) : 12 = 480 : 12 – 12 : 12 = 40
– 1 = 39
V. Розв’язування вправ.
Колективно Самостійно
1. Обчислити зручним способом.
I варіант II варіант
а) 638
* 92 + 362 * 92
б) 549
* 48 – 449 * 48
|
а) 577
* 58 + 423 * 58
б) 398
* 45 – 298 * 45
|
а) 768
* 95 + 232 * 95
б) 934
* 37 – 834 * 37
|
2. Розкрий дужки.
а) 18
* (2 + а)
б) 11
* (в – 4)
|
а) 12
* (3 + у)
б) 14
* (х – 5)
|
а) 15
* (12 + х)
б) 17
* (у - 2)
|
3. Розв’яжи рівняння
3х + 9х = 12
|
6х + 2х = 8
|
7х + 5х = 12
|
Після самостійної роботи учням пропонується виготовити
посвідчення вихованого учня.
VI. Підсумки.
-
Який закон множення ми вивчили?
-
Запишіть формулу розподільного закону множення відносно додавання?
(Наприклад)
-
Запишіть формулу розподільного закону множення відносно віднімання?
(Наприклад)
-
Чи справедливий цей закон для дії ділення?
VII. Домашнє завдання.
п. 3.5, повторити п. 3.3, 3.4
I гр. і II гр. №306, №309
III гр. №303, №305
Немає коментарів:
Дописати коментар