Формальна освіта

2024 р. навчання за програмою підвищення кваліфікації педагогічних працівників за напрямом "Розвиток професійних компетентностей вчителів математики. Піднапрям: знання і використання фахових методик та ефективних методів викладання матеиатики при підготовці до ЗНО (НМТ) " (24 годиниСвідоцтво ПК №02136577-0205/24)



2023 р. курси підвищення кваіфікаціївчителів закладів загальної середньої освіти,які забезпечують реалізацію математичної освіньої галузі Державного стандарту базової середньої освіти, "Нова українська школа:адаптаційний цикл базової середньої освіти (6 клас)" (16 год. Свідоцтво МЗ №02136577-8590/23 )


2023онлайн курс з мінної безпеки"Дивись під ноги! Дивись куди йдеш!"



2022 р. Курси підвищення  кваліфікації вчителів фізики "Методологія створення цікавих уроків. Активізація пізнавальної діяльності учнів. Фізика/Астрономія" (30 год. Свідоцтво № 67480993422)




2022 р. курси підвищення кваіфікаціївчителів закладів загальної середньої освіти,які забезпечують реалізацію математичної освіньої галузі Державного стандарту базової середньої освіти, "Нова українська школа:адаптаційний цикл базової середньої освіти (5 клас)" (30 год. Свідоцтво МЗ №02136577-2691/22 )



2022р. вебінар "Метод проектів в освітньому середовищі для дітей з особливими освітніми потребами: практично та ефективно"(2 год. Свідоцтво № В588-855283)






2022 р. вебінар "Інклюзивна освіта в середній і старшій школі" (2 год. Свідоцтво

 № В512-855283)


2021р.була учасником всеукраїнської  онлайн конференції «Дистанційна освіта: можливості, структура, засоби та інструменти» (15 год. Сертифікат №819895077151).


2020 р. була учасником всеукраїнської  онлайн конференції «Педагог на часі змін. Інструменти вчителя 2021» за темою «Використання ІКТ засобів в  професійно- технічній освіті» (15 год. Сертифікат №1486827594)


 2019 р. Баглюк С. М. пройшла навчання за освітньою програмою вчителів математики на базі Черкаського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (90 год. Свідоцтво ПК №02139133/009154-19)






Щоб дитина була палко зацікавлена в навчанні, їй необхідне, багате ,різноманітне, приваблююче, інтелектуальне життя. Василь Сухомлинський Вивчити об’ємний арсенал освітніх методик, я обрала стиль навчання диференціації при вивченні математики «Шляхи формування і розвитку ключових компетенцій на уроках математики.» Вчителю на сучасному етапі не достатньо знань з основ наук і методики навчально-виховної роботи. Потрібно вміти передати учням всі свої знання та вміння шляхом живого та безпосереднього спілкування з ними, щоб виробити в них первинні навички співтворців власної високоосвіченої особистості“Жоден розум не буває тотожним іншому і ніколи одні і ті самі причини не викликають в різних умовах однакових наслідків“ Ж. Санд. Головне в технології диференціації навчання: навчити учнів мислити розв’язувати завдання, розробляти творчі роботи, незважаючи на те, в якій групі він знаходиться (початковий, середній, достатній, підвищеній). Диференціація навчання дає змогу навчити учнів обов’язковому рівню знань незважаючи на відмінності в темпі оволодіння матеріалу і здібностях застосовувати засвоєні знання при розв’язуванні вправ. Диференційований підхід дає змогу не загубити „найслабших” учнів та розвивати свої знання, уміння і навички „сильних” учнів. Як відомо, важливими компонентами при діяльності мислення, при розв’язуванні математичних завдань є такі загальні операції як аналіз, синтез, абстрагування, узагальнення, конкретизація, логічні дії, які виконуються на основі теорем, формул, правил і т.д.. Якщо хоча б одна з цих ланок має слабке місце, то наслідком цього є низький рівень засвоєння програмового матеріалу. Диференційований підхід дає змогу виявити такі недоліки та осунути їх в процесі навчання. Передбачений концепцією обов’язкових результатів підхід до формування математичних вмінь на основі елементарних завдань (в різниці з традиційними принципами навчання) має важливе значення для учнів з високим і середнім типами навчання. Виділення елементарного рівня оволодівання математичними вміннями (при диференціації навчання) формування якого займає незначний час, робить для значної частини учнів засвоєння матеріалу на більш високому рівні: уміння застосовувати відомі способи і прийоми розв’язування задач в підвищених та нових ситуаціях та в творчих роботах. В послідовному формуванні навиків самостійно знаходити розв’язки більш складніших задач на різнорівневому навчанні. Диференціацію при вивченні математики здійснюють таким чином. На початку вивчення курсу математики розділяють клас на групи на основі оцінок отриманих за діагностичну контрольну роботу. І група – учні з високим темпом засвоєння навчального матеріалу, які засвоюють загальні схеми типових задач в процесі первинного пояснення нового матеріалу. ІІ група – учні з достатнім темпом засвоєння навчального матеріалу. Оволодіння новими знаннями не викликає труднощів, способу виконання нових задач засвоюють після 2-3 прикладів, розв’язки змінених і ускладнених задач виконують при підказках вчителя. ІІІ група – середній темп засвоєння, при вивченні нового матеріалу відчувають труднощі, потребують додаткового пояснення, досягаючи обов’язкового рівня після великої кількості розв’язаних вправ. IV группа – з початковим рівнем знань, значно відстають в розвитку і мають значні проблеми в знаннях. Вивчення нового матеріалу проходить блоками, відповідно до диференціації навчання. Домашні завдання даються також за групами. На протязі року групи можуть змінюватися відповідно до роботи учнів над тією чи іншою проблемою. Застосовують уроки поділу: наприклад перша і друга група працює самостійно, а третя і четверта група працює під керівництвом вчителя, що дає змогу виявити прогалини, слабкі місця при вивченні нового матеріалу та їх ліквідувати, що тим самим покращує ефективність розв’язування задач. І навпаки третя і четверта група працює самостійно, а перша і друга працює під керівництвом вчителя над підвищенням рівня знань, умінь і навичок та поглибленим вивченням курсу математики. III i IV групи учнів отримують картки з самостійної роботи на 40хв. І учні з I i II, розв’язавши свої завдання допомагають, проводять консультації тим учням, які потребують. За правильний розв’язок в кінці уроку отримують додаткові бали. Контрольні роботи складаю на основі диференціації. Я вважаю, що на свідомість учнів впливає оцінка вчителя, а більше всього самооцінка та оцінка товаришів, тому у кожного учня повинне бути завдання обов’язкове, посильне і завдання нестандартне, тобто таке, де учень повинен проявити свої здібності. А на рівні І і ІІ груп творчої роботи. Наприклад, контрольна робота на тему: „Показникові рівняння і нерівності” Середній рівень Розв’язати рівняння та нерівності а);б); в); г) ; д) ; е) ; є) Достатній рівень а) ; б) ; в) ; г) ; д) ; е) Високий рівень а) ; б) ; в) ; г) ; д) ; е) При яких значеннях а рівняння має лише один корінь? При такому підході до навчання оцінка не тільки фіксує степінь володіння певним об’ємом умінь, навичок і знань, але й характеризує рівень самостійного мислення, здатність творчого, нестандартного мислення. Стиль диференційованого навчання практикую в своїй роботі 5-й рік. Він дає можливість використовувати процес навчання розв’язування задач, скоротити час на вивчення теми. Вивільнивши тим самим резервний час для остаточного закріплення, узагальнення. Після вивчення заключної теми учням, які досягли обов’язкового рівня і підвищеного рівня. А з іншими провести додаткову роботу по виправленні прогалин. В своїй роботі використовую різні методи і методичні прийоми: репродуктивний, пояснювальний, ілюстративний, інтерактивний. На окремих уроках застосовую взаємоконтроль(робота в парах: сильний -слабкий, слабкий-сильний, сильний-сильний)в залежності від мети уроку. Використовую перфокарти, планшети, що дає змогу швидко і ефективно перевірити рівень знань і вмінь учнів. Для контролю знань добираю завдання трьох видів, що відповідають рівням навчальних досягнень учнів: 1. Репродуктивний; 2. Реконструктивний; 3. Завдання, які потребують творчого використання знань і вмінь. За останні роки у соціальному житті суспільства відбулися значні зміни, що вимагають перегляду системи освіти. Її переорієнтовують у бік демократизації та гуманізації освіти, яка спрямована на виховання, перш за все, особистості, функціонально грамотної і методологічно компетентної, яка володіє інформаційними технологіями, здатна адаптуватися до навколишнього середовища, до аналізу і самоаналізу, до свідомого вибору і до відповідальності за нього. На етапі підготовки, аналізуючи подальше працевлаштування випускників школи, ми звернули увагу на те, що у 2002/03 н. р. 64 % продовжили навчання за технічними спеціальностями в середніх спеціальних і вищих навчальних закладах. Із випускників 2003-2004 років 72 % вибрали економічні спеціальності. Метою цієї роботи було показати, якими особливостями має бути обумовлений ефективний процес вивчення математики в умовах профільної школи. Так, у новому навчальному році у школі проведений поглиблений аналіз не тільки інтересів, а й навчальних досягнень учнів із предметів. У цій роботі взяли участь класні керівники, учителі - предметники, учні, батьки під керівництвом шкільного психолога. Однак допрофільне самовизначення учнів необхідне - це веління часу, це шлях до саморозвитку й самопізнання. Профільне навчання – вид диференційованого навчання, який передбачає врахування освітніх потреб, нахилів та здібностей учнів і створення умов для навчання старшокласників відповідно до їхнього професійного самовизначення, Зміст профільної освіти і методи навчання обумовлені цілями, а цілі – якостями особистості випускника, його моделлю, яка в свою чергу детермінується змінами соціально-економічних умов життя суспільства. Мета профільного навчання – забезпечення можливостей для рівного доступу учнівської молоді до здобуття загальноосвітньої профільної та початкової допрофесійної підготовки, неперервної освіти впродовж усього життя, виховання особистості, здатної до самореалізації, професійного зростання й мобільності в умовах реформування сучасного суспільства. Профільне навчання спрямоване на набуття старшокласниками навичок самостійної науково-практичної, дослідницько-пошукової діяльності, розвиток їхніх інтелектуальних, психічних, творчих, моральних, фізичних, соціальних якостей, прагнення до саморозвитку та самоосвіти Особливостями вивчення є: - більш глибоке і повне опанування понять, законів, теорій, передбачених стандартом освіти; - дотримання системного викладу навчального матеріалу, його логічного впорядкування; - широке використання знань із споріднених предметів; - застосування активних методів навчання, організація дослідницької, проектної діяльності учнів. Допрофільна підготовка здійснюється у 8-9 класах для професійної орієнтації учнів, сприяння у виборі ними напряму профільного навчання у старшій школі. Допрофільну підготовку практикую в школі другий рік. Починаючи з 8-го класу, відповідно рівня навченості, здібностей учнів; швидкості сприйняття матеріалу;та стандартів освіти мною складено наступну програму. 8 клас 2 год. на тиждень Історія математики 5 год. Математична мозаїка 5 год. Алгебраїчні вирази 8 год. Види рівнянь та способи їх розв’язування 10 год. Розв’язування задач на складання рівнянь 8 год. Множини. Метод координат. Функції 14 год. Розв’язування конкурсних задач 10 год. 9 клас 1 год. на тиждень Нерівності 16 год. Системи рівнянь і нерівностей 10 год. Розв’язування конкурсних задач 10 год. Звичайно допрофільне і профільне навчання учнів вимагає змін в організації навчально-виховного процесу, удосконалення та урізноманітнення форм роботи, щоб, таким чином забезпечити усвідомлене, активне навчання математики. З цією метою на уроках використовую різні методи і форми роботи: групова, індивідуальна робота; інтерактивні методи навчання; лекції, семінари, ажурна пилка, захист творчих і дослідницьких робіт. Як наслідок в учнів зріс інтерес до вивчення математики та рівень знань. Наприклад при вивченні теми: ”Розв'язування рівнянь з модулями”(8 кл.) На початку уроку консультанти працюють з учителем, розв’язуючи рівняння типу: |x+2| + |x-4| = 5x – 20 (метод інтервалів) Складають алгоритм розв’язування таких рівнянь. Після цього кожна група отримує завдання розв’язати рівняння за допомогою консультантів типу: 1) |x+1| = 2x – 1 2) |2x-1| = |x+1| 3) |x-2| + |x+2| = 4 4) |2x+1| - |3-x| = |x-4| Після роботи в групах, кожна група презентує свої розв’язання. При вивченні теми: “Схема Горнера” (9кл.) Спочатку створюю проблемну ситуацію. 1.Як знайти значення многочлена y(x) = 2x4 – 9x3 – 32x2 – 57, при x = 7 Відповіді учнів. Пояснення. Потрібно дізнатися чи ділиться даний многочлен на (x-7), або підставити замість x число 7 і якщо y (7) = 0, то ділиться без остачі. Якщо y(x) ≠ 0 то ділиться з остачею. Для цього застосовують схему Горнера. Далі вводиться схема Горнера. 2 -9 -32 0 -57 7 2 5 3 21 90 Наприклад: 2.Знайти корені многочлена y(x) = x4 – x3 – 6x2 – x + 3.Дільники вільного члена -1, 1, -3, 3. Перевіряємо за схемою Горнера 1 -1 -6 -1 3 -1 1 -2 -4 3 0 X1 = - 1 -1 1 -3 -1 4 3 1 1 -1 0 X2 = 3 Провідним принципом, який визначає структуру профільного навчання математики, є принцип поступового моделювання у навчальному процесі математичної діяльності спеціалістів відповідного профілю. Цей принцип у певній мірі може бути реалізований такою структурою змісту профільного навчання: адекватним профілю змістом основного курсу математики у відповідності до базового навчального плану системою курсів за вибором які складаються з невеликих за змістом навчальних модулів, враховують різноманіття інтересів і можливостей учнів даного профілю, які поглиблюють та розширюють основний курс математики у відповідності до профілю навчання організацією самостійної творчої роботи учнів, системою індивідуальних завдань, спрямованих на розвинення професійних схильностей учнів, їхнього інтересу до застосувань математики Здійснення профільного навчання потребує цілеспрямованого формування контингенту учнів, розробки відповідного навчально-методичного забезпечення за кожним напрямом навчання, використання специфічних форм і методів роботи з учнями, що мають підвищену мотивацію до навчання, вимагає відповідної перепідготовки і підвищення кваліфікації вчителя, модернізації матеріально-технічної бази; Зробивши своєчасно свідомий вибір відповідного профілю, учні старшої школи зможуть правильно зорієнтуватися у виборі навчального закладу для здобуття вищої освіти або галузі трудової діяльності. А це, в свою чергу, сприятиме професійній підготовці української молоді та дозволить їй у подальшому житті бути більш конкурентноспроможною на ринку праці. Переконана тільки диференціація та профілізація у навчанні дає можливість вчителю досягти найкращих результатів, стабільних і міцних знань при вивченні математики.
< Методична карткаЩоб дитина була палко зацікавлена
в навчанні, їй необхідне, багате ,різноманітне, приваблююче, інтелектуальне життя.
Василь Сухомлинський

Вивчити об’ємний арсенал освітніх методик, я обрала стиль навчання  диференціації при вивченні математики «Шляхи формування і розвитку ключових компетенцій на уроках математики.»
Вчителю на сучасному етапі не достатньо знань з основ наук і методики навчально-виховної роботи. Потрібно вміти передати учням всі  свої знання та вміння шляхом живого та безпосереднього спілкування з ними, щоб виробити в них первинні навички співтворців власної високоосвіченої особистості “Жоден розум не буває тотожним іншому і ніколи одні і ті самі причини не викликають в різних умовах однакових наслідків“ Ж. Санд.
 Головне в технології диференціації навчання: навчити учнів мислити
розв’язувати завдання, розробляти творчі роботи, незважаючи на те, в якій групі він знаходиться (початковий, середній, достатній, підвищеній). Диференціація навчання дає змогу навчити учнів обов’язковому рівню знань незважаючи на відмінності в темпі оволодіння матеріалу і здібностях застосовувати засвоєні знання при розв’язуванні вправ. Диференційований підхід дає змогу не загубити „найслабших” учнів та розвивати свої знання, уміння і навички „сильних” учнів.
   Як відомо, важливими компонентами при діяльності мислення, при розв’язуванні математичних завдань є такі загальні операції як аналіз, синтез, абстрагування, узагальнення, конкретизація, логічні дії, які виконуються на основі теорем, формул, правил і т.д.. Якщо хоча б одна з цих ланок має слабке місце, то наслідком цього є низький рівень засвоєння програмового матеріалу. Диференційований підхід дає змогу виявити такі недоліки та осунути їх в процесі навчання. Передбачений концепцією обов’язкових результатів підхід до формування математичних вмінь на основі елементарних завдань (в різниці з традиційними принципами навчання) має важливе значення для учнів з високим і середнім типами навчання. Виділення елементарного рівня оволодівання математичними вміннями (при диференціації навчання) формування якого займає незначний час, робить для значної частини учнів засвоєння матеріалу на більш високому рівні: уміння застосовувати відомі способи і прийоми розв’язування задач в підвищених та нових ситуаціях та в творчих роботах. В послідовному формуванні навиків самостійно знаходити розв’язки більш складніших задач на різнорівневому навчанні.
   Диференціацію при вивченні математики здійснюють таким чином. На початку вивчення курсу математики розділяють клас на групи на основі оцінок отриманих за діагностичну контрольну роботу.
  
    І група – учні з високим темпом засвоєння навчального матеріалу, які засвоюють загальні схеми типових задач в процесі первинного пояснення нового матеріалу.

   ІІ група – учні з достатнім темпом засвоєння навчального матеріалу. Оволодіння новими знаннями не викликає труднощів, способу виконання нових задач засвоюють після 2-3 прикладів, розв’язки змінених і ускладнених задач виконують при підказках вчителя.

   ІІІ група – середній темп засвоєння, при вивченні нового матеріалу відчувають труднощі, потребують додаткового пояснення, досягаючи обов’язкового рівня після великої кількості розв’язаних вправ.

   IV группа – з початковим рівнем знань, значно відстають в розвитку і мають значні проблеми в знаннях.

Вивчення нового матеріалу проходить блоками, відповідно до диференціації навчання. Домашні завдання даються також за групами. На протязі року групи можуть змінюватися відповідно до роботи учнів над тією чи іншою проблемою.
   Застосовують уроки поділу: наприклад перша і друга група працює самостійно, а третя і четверта група працює під керівництвом вчителя, що дає змогу виявити прогалини, слабкі місця при вивченні нового матеріалу та їх ліквідувати, що тим самим покращує ефективність розв’язування задач.
   І навпаки третя і четверта група працює самостійно, а перша і друга працює під керівництвом вчителя над підвищенням рівня знань, умінь і навичок та поглибленим вивченням курсу математики.


   III i IV групи учнів отримують картки з самостійної роботи на 40хв. І учні з I i II, розв’язавши свої завдання допомагають, проводять консультації тим учням, які потребують. За правильний розв’язок в кінці уроку отримують додаткові бали.
   Контрольні роботи складаю на основі диференціації. Я вважаю, що на свідомість учнів впливає оцінка вчителя, а більше всього самооцінка та оцінка товаришів, тому у кожного учня повинне бути завдання обов’язкове, посильне і завдання нестандартне, тобто таке, де учень повинен проявити свої здібності. А на рівні І і ІІ груп творчої роботи.
   Наприклад, контрольна робота на тему: „Показникові рівняння і нерівності”

Середній рівень
Розв’язати рівняння та нерівності
а);б);    в);   г) ;
д) ;   е) ;    є) 

Достатній рівень
а) ;     б) ;     в) ;    
г) ;     д) ;     е) 



Високий рівень
а) ;     б) ;     в) ;
г) ;     д) ;
е) 



При яких значеннях а рівняння має лише один корінь?


   При такому підході до навчання оцінка не тільки фіксує степінь володіння певним об’ємом умінь, навичок і знань, але й характеризує рівень самостійного мислення, здатність творчого, нестандартного мислення.
   Стиль диференційованого навчання практикую в своїй роботі 5-й рік. Він дає можливість використовувати процес навчання розв’язування задач, скоротити час на вивчення теми. Вивільнивши тим самим резервний час для остаточного закріплення, узагальнення. Після вивчення заключної теми учням, які досягли обов’язкового рівня і підвищеного рівня. А з іншими провести додаткову роботу по виправленні прогалин. В своїй роботі використовую різні методи і методичні прийоми: репродуктивний, пояснювальний, ілюстративний, інтерактивний.
На окремих уроках застосовую взаємоконтроль(робота в парах: сильний -слабкий, слабкий-сильний, сильний-сильний)в залежності від мети уроку. Використовую перфокарти, планшети, що дає змогу швидко і ефективно перевірити рівень знань і вмінь учнів.
Для контролю знань добираю завдання трьох видів, що відповідають рівням навчальних досягнень учнів:
1. Репродуктивний;
2. Реконструктивний;
3. Завдання, які потребують творчого використання знань і вмінь.
За останні роки у соціальному житті суспільства відбулися значні зміни, що вимагають перегляду системи освіти. Її переорієнтовують у бік демократизації та гуманізації освіти, яка спрямована на виховання, перш за все, особистості, функціонально грамотної і методологічно компетентної, яка володіє інформаційними технологіями, здатна адаптуватися до навколишнього середовища, до аналізу і самоаналізу, до свідомого вибору і до відповідальності за нього.
На етапі підготовки, аналізуючи подальше працевлаштування випускників школи, ми звернули увагу на те, що у 2002/03 н. р. 64 % продовжили навчання за технічними спеціальностями в середніх спеціальних і вищих навчальних закладах. Із випускників 2003-2004 років 72 % вибрали економічні спеціальності.
 Метою цієї роботи було показати, якими особливостями має бути обумовлений ефективний процес вивчення математики в умовах профільної школи.

Так, у новому навчальному році у школі проведений поглиблений аналіз не тільки інтересів, а й навчальних досягнень учнів із предметів. У цій роботі взяли участь класні керівники, учителі - предметники, учні, батьки під керівництвом шкільного психолога. Однак допрофільне самовизначення учнів необхідне - це веління часу, це шлях до саморозвитку й самопізнання.

Профільне навчання – вид диференційованого навчання, який передбачає врахування освітніх потреб, нахилів та здібностей учнів і створення умов для навчання старшокласників відповідно до їхнього професійного самовизначення,
Зміст профільної освіти і методи навчання обумовлені цілями, а цілі – якостями особистості випускника, його моделлю, яка в свою чергу детермінується змінами соціально-економічних умов життя суспільства.
Мета профільного навчання – забезпечення можливостей для рівного доступу учнівської молоді до здобуття загальноосвітньої профільної та початкової допрофесійної підготовки, неперервної освіти впродовж усього життя, виховання особистості, здатної до самореалізації, професійного зростання й мобільності в умовах реформування сучасного суспільства. Профільне навчання спрямоване на набуття старшокласниками навичок самостійної науково-практичної, дослідницько-пошукової діяльності, розвиток їхніх інтелектуальних, психічних, творчих, моральних, фізичних, соціальних якостей, прагнення до саморозвитку та самоосвіти
Особливостями вивчення є:
-      більш глибоке і повне опанування понять, законів, теорій, передбачених стандартом освіти;
-      дотримання системного викладу навчального матеріалу, його логічного впорядкування;
-      широке використання знань із споріднених предметів;
-      застосування активних методів навчання, організація дослідницької, проектної діяльності учнів.
Допрофільна підготовка здійснюється у 8-9 класах для професійної орієнтації учнів, сприяння у виборі ними напряму профільного навчання у старшій школі.
Допрофільну підготовку практикую в школі другий рік. Починаючи з 8-го класу, відповідно рівня навченості, здібностей учнів; швидкості сприйняття матеріалу;та стандартів освіти мною складено наступну програму.


8 клас
2 год. на тиждень
Історія математики
5 год.
Математична мозаїка
5 год.
Алгебраїчні вирази
8 год.
Види рівнянь та способи їх розв’язування
10 год.
Розв’язування задач на складання рівнянь
8 год.
Множини. Метод координат. Функції
14 год.
Розвязування конкурсних задач
10 год.
9 клас
1 год. на тиждень
Нерівності
16 год.
Системи рівнянь і нерівностей
10 год.
Розвязування конкурсних задач
10 год.
Звичайно допрофільне і профільне навчання учнів вимагає змін в організації навчально-виховного процесу, удосконалення та урізноманітнення форм роботи, щоб, таким чином забезпечити усвідомлене, активне навчання математики.
З цією метою на уроках використовую різні методи і форми роботи: групова, індивідуальна робота; інтерактивні методи навчання; лекції, семінари, ажурна пилка, захист творчих і дослідницьких робіт. Як наслідок в учнів зріс інтерес до вивчення математики та рівень знань.
Наприклад при вивченні теми: ”Розв'язування рівнянь з модулями”(8 кл.)
На початку уроку консультанти працюють з учителем, розв’язуючи рівняння типу:
|x+2| + |x-4| = 5x – 20   (метод інтервалів)
Складають алгоритм розв’язування таких рівнянь. Після цього кожна група отримує завдання розв’язати рівняння за допомогою консультантів типу:
1)     |x+1| = 2x – 1
2)     |2x-1| = |x+1|
3)    |x-2| + |x+2| = 4
4)    |2x+1| - |3-x| = |x-4|
Після роботи в групах, кожна група презентує свої розв’язання.
При вивченні теми: “Схема Горнера” (9кл.)
Спочатку створюю проблемну ситуацію.
1.Як знайти значення многочлена y(x) = 2x4 – 9x3 – 32x2 – 57, при x = 7
Відповіді учнів.
Пояснення. Потрібно дізнатися чи ділиться даний многочлен на (x-7), або підставити замість x число 7 і якщо y (7) = 0, то ділиться без остачі. Якщо y(x) ≠ 0 то ділиться з остачею. Для цього застосовують схему Горнера.
Далі вводиться схема Горнера.

2
-9
-32
0
-57
7
2
5
3
21
90
Наприклад:


2.Знайти корені многочлена y(x) = x4 – x3 – 6x2 – x + 3.Дільники вільного члена -1, 1, -3, 3. Перевіряємо за схемою Горнера

1
-1
-6
-1
3

-1
1
-2
-4
3
0
X1 = - 1
-1
1
-3
-1
4


3
1
1
-1
0

X2 = 3

Провідним принципом, який визначає структуру профільного навчання математики, є принцип поступового моделювання у навчальному процесі математичної діяльності спеціалістів відповідного профілю. Цей принцип у певній мірі може бути реалізований такою структурою змісту профільного навчання:
адекватним профілю змістом основного курсу математики у відповідності до базового навчального плану
системою курсів за вибором які складаються з невеликих за змістом навчальних модулів, враховують різноманіття інтересів і можливостей учнів даного профілю, які поглиблюють та розширюють основний курс математики у відповідності до профілю навчання
організацією самостійної творчої роботи учнів, системою індивідуальних завдань, спрямованих на розвинення професійних схильностей учнів, їхнього інтересу до застосувань математики
Здійснення профільного навчання потребує цілеспрямованого формування контингенту учнів, розробки відповідного навчально-методичного забезпечення за кожним напрямом навчання, використання специфічних форм і методів роботи з учнями, що мають підвищену мотивацію до навчання, вимагає відповідної перепідготовки і підвищення кваліфікації вчителя, модернізації матеріально-технічної бази;
Зробивши своєчасно свідомий вибір відповідного профілю, учні старшої школи зможуть правильно зорієнтуватися у виборі навчального закладу для здобуття вищої освіти або галузі трудової діяльності. А це, в свою чергу, сприятиме професійній підготовці української молоді та дозволить їй у подальшому житті бути більш конкурентноспроможною на ринку праці.

Як наслідок рівень навчальних досягнень у профільних класах

Переконана тільки диференціація та профілізація у навчанні дає можливість вчителю досягти найкращих результатів, стабільних і міцних знань при вивченні математики.
 План самоосвіти вчителя

Баглюк Світлани Миколаївни

Основною метою підвищення науково-теоретичної підготовки та вдосконалення педагогічної майстерності шляхом самоосвітньої роботи, спрямованої на реалізацію шкільної проблеми
Шляхи формування і розвитку ключових компетенцій випускника 11-ти річної школи(комунікатина громадянська інформаційна культурологічна здоровезберігаюча)

Та методичного об’єднання
Розвиток практичного мислення в учнів як необхідного складника у формуванні всебічно розвиненої особистості

На 2016-2017 н.р. є:
Шляхи формування і розвитку ключових компетенцій на уроках математики.

  1. Ґрунтовне опрацювання наукових джерел з проблеми розбудови національної школи та перехід на 11-річний термін навчання та 12 бальне оцінювання навчальних досягнень учнів

  1. Поглиблене опрацювання творів видатних вітчизняних педагогів

  1. Ознайомлення з новими педагогічними технологіями та передовим педагогічним досвідом

  1. Визначення власного стилю педагогічної діяльності. З цією метою планую протягом року брати активну участь:
-          у семінарах, масових заходах;

-          у роботі методичного об’єднання;

-          методичних заходах, які проводяться у школі;

-          брати участь у проведенні предметних тижнів;

-          постійно слідкувати за появою нових посібників та методичної літератури і пробем викладання предметів;

-          поглиблено опрацьовувати проблемні питання.

ІІ. Науково-теоретична підготовка
  1. Опрацювати літературу:
Автор
Назва статті
Форма опрацювання
Термін
1 МОН України 2016 р
Вивчити зміст навчальних програм, опрацювати вимоги до Державних стандартів та завдання щодо викладання  математики
Тези
Вересень
2 МОН України 2016 р
Особливості зно 2017р
Тези
Жовтень- листопад
3 Олійник Т.М.
 В об’єктиві – опорна школа.Школи Кіровоградщини: традиції та інновації
Жовтень

Олійник Т.М.
Практичні аспекти моделювання компетентнісно орієнтованої моделі організації   навчально-виховного процесу в загальноосвітньому навчальному закладі.

Листопад - січень
5. Олійник Т.М
Компетентнісний підхід до викладання математики (з досвіду роботи).

Лютий -березень

ІІІ. Підвищення науково-методичного рівня та професійної майстерності
  1. Опрацювати програму та пояснювальну записку до неї
2.Ознайомитись з досвідом роботи  . . Олійник Т.М з проблеми: Застосування компетентнісного підходу у викладанні математики

ІV. Удосконалення знань з теорії  і практики організації виховного процесу
  1. Підготувати і провести позакласний захід
  2. Підготувати виступ з досвіду роботи на засіданні МО

V. Заходи щодо поліпшення навчально-матеріальної бази кабінету
1. Виготовити роздатковий матеріал


Тема
Клас
Термін
Математичні диктанти  з теми «Квадратні рівняння»
8 клас
Квітень 2017р.

VІ. Термін завершення робіт Квітень 2017р.



  1. Передбачувані результати Математичні диктанти  з теми «Квадратні рівняння» 8 клас

Немає коментарів:

Дописати коментар