Самостійність та диференціація на уроках
математики з використанням інтерактивних технологій навчання
Щоб дитина була палко зацікавлена
в навчанні, їй необхідне, багате ,різноманітне,
приваблююче, інтелектуальне життя.
Василь Сухомлинський
Для того, щоб навчати інших, треба вчитися самому; щоб виховувати
інших, треба починати з себе; щоб розвивати інших, самому потрібно постійно
розвиватись
За
нинішніх умов учитель усе більше виступає організатором самостійної
пізнавальної діяльності учнів, компетентним консультантом і помічником.
Особистісно зорієнтоване навчання базується на компетентнісному підході до
навчання з урахуванням рівня інтелектуального розвитку учня та його здібностей.
Математика
є засобом вивчення багатьох дисциплін, а розвивальне логічне мислення сприяє
засвоєнню гуманітарних предметів.
Основне
завдання вчителя – навчити мислити, розмірковувати над умовами задачі, шукати
різні шляхи їх розвя’зання, вибрати найраціональніший. Будую уроки так, щоб вони сприяли
максимальному розвитку мислення, пізнавальних здібностей кожної дитини.
Поставила за мету розвиток творчих здібностей на уроках математики через
диференціацію з використанням інтерактивних технологій навчання, яке дало б
змогу навчити учнів обов’язковому рівню знань, не зважаючи на відмінності в
можливостях оволодіння матеріалом і здібностях, застосовувати засвоєні знання
при розв’язуванні вправ. Різнорівнева диференціація дає змогу не загубити
«найслабших» учнів та розвивати й поглиблювати уміння та навички «сильних»
учнів, розвиває творчість.
Учитель повинен іти з прогресом у ногу. А тому його уроки повинні
бути сучасними. Вважаю, що саме сучасний
урок математики є інструментом для активізації пізнавальної діяльності.
Сучасний урок – це перш за все урок, на якому створено реальні умови для
інтелектуального, соціального, морального становлення, що дозволяє досягнути
високих результатів за визначеними метою та завданнями. Тому особливу увагу
приділяю питанню правильної побудови уроку – сходинки вгору у розвитку кожної
дитини та її пізнавальної діяльності. Стараюсь максимально активізувати
розумову діяльність учня, зосереджую увагу на поставленому завданні, вчу
аналізувати дані, підбирати методи
розв’язку, пояснювати та осмислювати задачу, робити певні висновки.
Для цього використовую інтерактивні методи: діалог, інноваційні технології, технічні засоби, наочність, дидактичні
матеріали, роботу в малих групах, роботу в парах. На кожному уроці веду
підготовку до ЗНО.
Під час вивчення нового
матеріалу використовую також колективну форму з урахуванням диференціації
роботи, яку організую так, що вивчення нового відбувається в процесі активного
обговорення тих чи інших питань, розв’язання яких здійснюється спільними
зусиллями учнів під керівництвом учителя.
Прагну допомогти
особистості дитини зростати в успіху, дати відчути радість від здолання
труднощів, дати зрозуміти, що задарма в житті нічого не дається, скрізь
необхідно додавати зусиль. Адже в сучасних умовах ринкової економіки нашій
країні необхідні професіонали, які мають одну з найцінніших людських якостей –
стійкість у боротьбі з труднощами.
Саме через створення
ситуації успіху намагаюся викликати в учнів бажання вивчати математику, що забезпечує результативність моєї роботи.
У сучасній дидактиці існують прийоми, які підвищують
зацікавленість до навчального матеріалу, деякі з них я використовую, зокрема:
Добрий результат дає
впровадження на уроках комп’ютерних технологій: STEM-освіти, освітні проекти
«На урок»2022
Самостійна робота 9 клас "Геометрична прогресія"
Порівняння десяткових дробів
Контрольна робота Координатний промінь, модуль числа, порівняння
раціональних чисел
Множення і ділення десяткових дробів 5 клас /лернінг апс 2021р.
Розробка уроку Урок. Освіта.UA 9 клас алгебра "Випадкова
подія. Частота і випадковість ймовірної події" 05.09.2021
«На урок»2020
Циліндр
Додаванні і віднімання натуральних чисел
Контрольна робота. Множення
і ділення десяткових дробів.
Тригонометричні рівняння
Об'єми і площі поверхонь
тіл обертання
"Ймовірність" гра Перший мільйон 9 клас /лернінг апс
2018р.
Випадкові події 9 клас /лернінг апс 2018р
Широкі можливості для
навчально процесу, активізації пізнавальної діяльності, розвитку творчого
мислення учнів надають нові інформаційні технології – як системний метод навчання. Демонстрація
малюнків, фотографій, математичних
завдань за допомогою комп’ютера розширює кругозір учнів. У своїй роботі
користуюся власними презентаціями до уроків, у дітей це викликає інтерес. Кожен
наступний урок базується на попередньому, а попереднє зміцнюється наступним.
Використання цікавих форм і методів навчання – відкидають
одноманітність, посилюють інтерес до предмета, розвивають творче, продуктивне
мислення, вчать культурі спілкування, поліпшують міжособистісні взаємини, краще
реалізують єдність навчання, виховання і розвитку учнів.
Розв'язання задач, у тому числі прикладного характеру, прикладів,
вправ, графічні побудови.
Усний рахунок – розвивають уважність, ініціативу, підвищують
дисципліну, викликають інтерес до роботи, активізують розумову діяльність.
Вважаю, що хороший учитель
– це творчо працюючий учитель. Якщо він прагне зробити урок творчим процесом
співпраці з учнями, то й сам повинен постійно перебувати у методичному пошуку.
Тому надалі планую:
Підвищувати свою науково – теоретичну та методичну підготовку;
Вдосконалювати педагогічну майстерність;
Надавати пріоритет методам активного навчання;
Активізувати роботу з
обдарованими учнями;
Вивчати передовий педагогічний досвід;
Урізноманітнювати систему роботи;
Приділяти належну увагу
гуманізації навчально – виховного процесу і гуманізації змісту, сприяти
розвитку інтересів і нахилів особистості;
Забезпечувати на всіх ступенях навчання розвиваючий характер
шкільної освіти і прикладну спрямованість, наступність у навчанні між різними
ланками ступеневої системи шкільної освіти
Немає коментарів:
Дописати коментар