понеділок, 20 березня 2017 р.

урок алгебри у 8 класі

Тема уроку: Розв'язання квадратного рівняння
Мета уроку: Учні повинні знати:
-         означення квадратного рівняння;
-         формулу коренів квадратного рівняння;
-         скільки коренів має квадратне рівняння, якщо  Д >  0, Д = 0,  Д < 0.
Учні повинні вміти.
-         розв'язувати квадратні рівняння використовуючи формулу коренів квадратного рівняння.
-         Розвивати логічне мислення в учнів. Вчити учнів працювати самостійно.
Хід роботи
І. Організація навчального процесу.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Фронтальна бесіда:
-         Що називається квадратним рівнянням?
-         Дайте загальний вигляд квадратному рівнянні?
-         Як обчислити дискримінант.?
-         Формула коренів квадратного рівняння.?
-         Скільки і які корені має квадратне рівняння в залежності від дискримінанта?
Усний рахунок
1.     Назвіть повні та неповні квадратні рівняння. Назвіть коефіцієнти квадратного рівняння.
а) х2  - 1 = 0;        в) 4х2  + 0,99 = 0;                  д) 3х2  + 6х – 1 = 0;      є) 9х2  =0;
б) х2  - 0,01 = 0;  г) х2  -12х + 36 = 0;      е) 2х2  - 9х = 0;
2.     Знайдіть дискримінанти рівнянь:
а) 15х2 – х – 1 = 0;                 в) х2  = 0;                      д) х2  - х = 0;
б) х2  - 2х + 1 = 0;                           г) 2х2   - х + 10 = 0;      е) ах2  - вх = 0;
3.     Скільки розв'язків має рівняння:
а) х2  + х + 7 = 0;                             в) 4х2  - 20х + 25 = 0;            д) 4х2  + 5х + 1 = 0;
б) 2х2  - 7х – 1 = 0;                г) 2х2  + 3х – 2 = 0;                е) 4х2  + 4х + 1 = 0;
В цей час біля дошки працюють з картками 3 учні.
Картка № 1.
1.     Дайте означення квадратного рівняння. Запишіть формулу коренів квадратного рівняння, якщо Д = 0
2.     Розв'яжи рівняння.
а) ах2  = 0;           б) 4х2  + 4х + 3 = 0
Картка № 2
1.     Дайте означення квадратного рівняння. Запишіть формулу коренів квадратного рівняння, якщо Д > 0.
2.     Розв'яжіть рівняння/
а) ах2  + с = 0;               б) 2х2  + 3х – 2 = 0;
Перевірка завдань використаних на картках.
ІІІ. Розв'язання вправ.
№ 327 на дошці з поясненням;
№ 332 самостійно.
№ 334 на дошці два учні одночасно.
Математичний диктант.
І Варіант                                                            ІІ. Варіант
Розв'яжи рівняння.
1.     Х2  + 5х + 6 = 0                                        1. х2  + 6х + 5 = 0
         Д = 25 – 24 = 1                                         Д = 36 – 20 = 16
         х1 =  = - 3                                       х1 =  = - 1
         х2  =  = -2                                               х2  =   = -5
2.     2   - 6х + 7 = 0                                       2. 3х2  - 4х + 2 = 0
     Д = 36 – 4 · 7 · 2 = 36 – 56 = - 20                          Д = 16 – 4 · 2 · 3 = 16 – 18 = - 2
      Д < 0                                                             Д < 0
рівняння не має розв'язання                             рівняння не має розв'язання
3.     х2  + 4х + 44 = 0                                       3. х2  - 6х + 9 = 0
Д = 16 – 16 = 0                                         Д = 36 – 36 = 0
х = = 2                                                  х =  = 3
Робота в парах перевірка математичного диктанту з оцінюванням.
ІV. підсумок уроку.
-         Як знайти дискримінант?
-         Від чого залежить кількість коренів квадратного рівняння?
-         Дайте формулу коренів квадратного рівняння.
V.   Дз § 40 № 330, № 333, № 335,


Немає коментарів:

Дописати коментар